چگونه بخوریم تا از چین و چروک در امان بمانیم
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

چگونه بخوریم تا از چین و چروک در امان بمانیم

رادیکال‌های آزاد، دشمن سلول‌های بدن هستند. سلول‌های پوست هم از این قاعده مستثنا نیستند. رادیکال‌‌های آزاد در پوست شما باعث ایجاد خطوطی می‌‌شوند که چهره شما را پیر می‌کند. شما با تغذیه درست و انتخاب بهترین مواد غذایی می‌توانید با رساندن مقادیر لازم از آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن‌تان با این رادیکال‌های آزاد بجنگید و پوست‌تان را از آسیب دیدن محافظت کنید. با ما همراه شوید تا بدانید چگونه چهره‌ای بی‌چین و چروک داشته باشید.

چگونه

۱

از الکل، سیگار و فست فودها پرهیز کنید

هر آنچه که شما در دهان می گذارید نقشی مهم و اساسی در جوانی پوست دارد. اگر شما یک فرد سیگاری باشید که عادت دارد اغلب شکمش را با انواع فست فودها سیر کند و هر روز به سراغ این گونه غذاها می رود باید انتظار داشته باشید که سلامت پوستتان رو به وخامت گذارد و روز به روز کدرتر، خشک تر و پر چین و چروک تر شود.
اما اگر مراقب تغذیه خود باشید و غذاهایی را به بدنتان برسانید که بدن به آن نیاز دارد حتما موفق خواهید شد که از بروز چین و چروک ها پیشگیری کنید.

۲

آب، آب و باز هم آب

حتما روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید و به جای چای و انواع نوشیدنی ها از دم کرده های گیاهی (اما کم رنگ) استفاده کنید و توجه کنید که این دم کرده ها را نیز مانند چای نباید با فاصله کمی از وعده های غذایی تان مصرف کنید.

۳

چگونه بخوریم تا از چین و چروک در امان بمانیم
آووکادو

خیلی از انسان‌ها مواد آرایشی – بهداشتی حاوی ویتامین E را به پوست خود می‌مالند، اما کار بهتر این است که این ویتامین را بخورید آووکادو میوه‌ای غنی از مواد مفید است که پوست را در حالت شاداب نگه می‌دارد و از آسیب دیدن آن توسط اشعه‌های مضر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

۴

میوه‌های سیتروسی (مرکبات)

مرکبات و میوه‌های موسوم به زرد و نارنجی منابع عالی از ویتامین C هستند. بدن انسان برای ساخت پروتئین ضروری پوست یعنی کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. با ساختن کلاژن، پوست منعطف و جوان و شاداب به نظر می‌رسد.

۵

ماهی تن

ماهی تن (و تا حدودی ماهی آزاد) منابع غنی از سلنیوم هستند. این ماده معدنی سلول‌های پوست را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به عملکرد خوب رشته‌های کلاژن که به پوست برای رهایی از خط و چین و چروک کمک می‌کند.

۶

کربوهیدرات سفید نخورید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل کربوهیدرات موجود در برنج، نان و پاستا در واقع منبع غنی قندها هستند. با خوردن این مواد غذایی شما مقدار زیادی قند وارد بدن خودتان می‌کنید و این باعث می‌شود بدن دستور ترشح هورمون انسولین را بدهد. به جای خوردن این مواد به خوردن غلات، مثل غلات صبحانه و نان‌های درست شده با غلات کامل روی آورید.

۷

چگونه بخوریم تا از چین و چروک در امان بمانیم
علاوه بر خوراکی هایی که به طور خاص نام بردیم؛ مواد غذایی دیگری نیز جلوی بروز چین و چروک ها را می گیرند و عبارتند از: سبزی ها به ویژه گوجه فرنگی، سیر، پیاز، کرفس، بادنجان، اسفناج و تره فرنگی، سبزی های برگ سبز، هر نوع آب سبزی ها، حبوبات و بنشن، میوه به ویژه زغال اخته، گلابی، آلوها، سیب، طالبی، انواع توت و انگور، میوه های خشک شده، ماست، پنیر، روغن زیتون، زیتون، آجیل، ماهی ساردین، روغن ماهی، تخمه آفتابگردان، تخم مرغ و هر نوع نان سبوس دار و غنی شده.


نظرات شما عزیزان:

  • عکس
  • ريش